Friday, 9 September 2011

2 in 1 .

lama tak bersajak .. haha , hari nie aku nak sampaikan rasa hati dalam bentuk puisi .. tak payah peningpening nak paham . baca sepintas lalu ja . luahan hati aku , so malu lah kalau orang tau ..


tercari-cari aku dimana dia ,
mengharapkan ia datang menemani di sisi ,
tatkala aku terlalu mendambakan ia disini ,
pabila aku kaku mencari sesuatu ,
sesuatu yang aku sendiri tak tahu ,
disaat aku masih keliru ,
mencari jawapan untuk satu persoalan ,
yang masih menghantui fikiran ,
adakah aku akan melepasi ujian ini ,
ujian yang akan menentukan sebuah kehidupan ,
berharap agar memori dah ingatan ini yang tersemat indah ,
yang akan sentiasa kekal di ingatan ,
mengiringi langkahku tatkala menuju ke medan peperangan .


berbekalkan doa dan harapan ,
aku gelisah berseorangan ,
melihat teman-teman khusyuk menadah tangan ,
memohon pertolongan daripada Tuhan ,
tiada apa yng bisa kami lakukan ,
tiada siapa yang bisa kami tanyakan ,
apatah lagi dijadikan rujukan ,
mungkin iya dan mungkin tidak ,
hanya bergantung pada soalan 

aku benar-benar mengharapkan ,
agar ingatan dapat diputarkan ,
enggan mengecewakan seribu harapan ,
yng sentiasa di belakang memberi sokongan ..

-----------------------------------------------------------------------------------------------------


aku keliru ,
siapa sebenarnya ,
yang menjadi punca dalam perbalahan ,
mengikutkan ego yang bermaharaja di hati ,
aku yakin ,
aku tak patut dipersalahkan ,
mungkin benar aku lancang berkata ,
tapi tak bermakna engkau tidak patut disalahkan ,
walau maaf sudah tagihi ,
engkau masih mendiamkan diri ,
walau engkau bukan raja di hati ,
tapi engkau tetap sahabat yang ku sayangi ,
aku tak mengerti ,
mengapa pula aku yang harus menyesali ,
sedangkan engkau yang menyakiti ,
hati dan perasaan ini ..


thanks spending u're time .
love u all <3<3