Monday, 10 October 2011

PMR ;)

4/10 - 10/10
PMR lha dear .
haha , dah habis dah . tak payah pikir-pikir lagi ..

aku nak cerita ragam aku masa jawab paper KHB .
(last paper , pukul 2.20 - 3.50 petang)

habis jawab paper math 2 tadi , aku acah cam KETUA berwibawa mintak slip peperiksaan ngan I/C membe-membe . haha , "sapa yang nak balik , balik cepat . kamu dah tak da masa nie" suara CIKGU ZUBAIDAH kedngaran . aku , FATIN dan FARADIYANA , kitorang g bilik kaunseling nak hantar semua-semua tuh , and than cikgu photostat nak pergi hantar MARA . nak mintak nombor pin . nak mohon MRSM kononnya .

balik seperti biasa cuma FATIN ikod sekali balik . katanya nak tumpang duduk kejap rumah aku . hmm , never mind laa , rumah aku memang macam rumah persinggahan dah . kami ? melambat-lambatkan masa , pukul 1 50 baru nak solat . huh , periksa 2.20 lah !!

then , FARA datang , panggil nak pergi sekolah cam biasa . pergi melenggang cam tak da papew . mengada ! haha , sampai sekolah , pelajar dah baca doa . alamak ! mampos aku , slip ngan I/C membe-membe kad bilik kaunseling nieh , lagi 10 minit , exam start . orang baca doa , hormat !

dengan kadar segera , bertemankan FATIN , kitorng lari ! lari kew ? haha , berjalan laju lah kiranya . pergi kena kaunseling jap . erhh , bukan . pergi bilik kaunseling ja . nak amik slip tuh ngan I/C . amik , ucap terima kasih . " erhh , jap ! saya nak tanda tangan kamu " ya ALLAH cikgu , lagi 5 minit ja nieh cikgu . kami pergi dulu . "haa , ye lha . tanda tangan kamu semua , saya reka ja lha .." terpulang ~

masuk dewan , semua dah duduk . alahai , kabut aku nie . aku ? BA121 K012 . barisan tengah . pengawas peperiksaan dah edarkan soalan dah pun , aku , FATIN , HAFIZ , RHANJIT sebok slip masing-masing . ERMA , AINA , AMIRAH aku pas belakang ja suruh kasi diorang . kurang pada 2 minit ja lagi . HAFFERA ngan ALIA , aku kasi FARA suruh bagi diorang . (FARA dok depan aku)

masa tuh lah , terasa betapa important nya masa . haha , menyesal tak berguna . tengok meja sebelah dah dapat kertas soalan . sedangkan aku belum . " aikk , pengawas nieh tak bagi aku jawab ka sebab kecoh tadi" macam nak nangis dah aku . rupanya pengawas tuh just kasi soalan perdagangan . aku ? KEMAHIRAN TEKNIKAL . 

alatan menulis aku ? pensel ? pemadam ? calculator ? aku suruh FARA bawakkan . dia dah letak atas meja aku siap-siap dah . sayangg kau . soalan nombor apa tah , dia tanya jenis lukisan . nak jawab D , tertanda C .. nak pakai pemadam , nak tanda . masa tuh belum tanda kad kertas OMR lagi lha . adoii , mana pemadam aku ? TAK ADA !!

ya ALLAH , hm , tak pa lha tak tanda agi kad kertas OMR . abaikan . soalan gambar elektronik . dia suruh namakan alat apa tuh . aku tanda perintang mula-mula . jawab soalan yang seterusnya , ada soalan menterjemahkan litar . gambar sama macam gambar alat elektronik tadi , so pergi kad soalan tuh , aku tukar jawapan aku jadi diod . dah sudah , pemadam tak da . macam mana nak padam nieh .

FAKHIRA ! memandangkan dia dok sebelah aku , haha . macam-macam cara aku cuba untuk tarik perhatian dia . adoii , tak pandang-pandang . kau sengaja ka apa . aku bukan nak meniru lah sayangg ! pandang lha aku . aku ketuk meja , goyang pensel , apa lagi aku buat ? haha , semata-mata , PEMADAM !

suddenly dia pandang jugak . tapi , 40 minit sebelum habis exam lha . "FAKHIRA , pinjam pemadam " buat gaya ja . mana boleh keluar bunyi . haha , dia buat kerja part time dia , kerat eraser tuh jadi dua bahagian . satu tuh nak kasi aku lha kiranya . macam mana pulak dia nak kasi nieh , cover dari pengawas depan , takod pengawas kad belakang pulak nampak . last-last dia baling jugak . kena kain aku yng meleret ke lantai tuh , melantun jatuh ke meja depan IYZZAT .

aihh , dah pulak . dia undurkan kerusi dia , ambil pemadam dan baling kad aku . haha , dah macam apa dah kitorang . papew pun thanks FAKHIRA .

aku siap jawab . masa ada lagi 30 minit . aku tak cek jawapan aku . just cek sama ada betul atau tak ja aku tanda kad OMR . hmm , nak buat apa err , masa banyak nieh . aku amik pembalut pembaris tuh , buat macam spek mata . kan dia transparent (tak tau eja ) . pastu dok berangan apa tah aku . haha , dreaming berdepan ngan FARID KAMIL kod .

p/s : rasa macam bukan cerita pasal PMR , tapi pengorbanan demi pemadam . haha ;)
sayang korang yang baca <3<3