Thursday, 20 October 2011

U P M

assalamualaikum , salam sejahtera dan salam satu malaysia . terima kasih kepada blogger.com , yang dihormati para pembaca sekalian , para pengomen shoutbox yang arif lagi bijaksana , seterusnya para follower yang saya sayangi .. haha . aku saja nak mengada-ngada kejap ;)

TRIP YANG PALING SEMPOII habaq hang !
apa-apa ? trip apa ? ishh , pegi mana ? tak da , hari selasa lepas aku pergi UPM . bukan nak menuntut ilmu . tapi nak merasmikan konvokesyen tuh . aku kan bini PM . haa , kenapa ? ada papew tak kena ?
haha , kad UPM ada buat expo pertanian . macam-macam ada kad sana . jualan , belian . pokok-pokok , pastu ada orng yang dok promote bidang nie , bidang tuh . then ada pameran , ada permainan . tak kurang jugak boot cek kesihatan . semua aku pergi even aku tak berapa sihat hari tuhh .

tak sihat macam mana ? hmm , malam pada hari trip pergi UPM tuhh , aku dah macam nak nangis .. nak cari tempat luahan perasaan . tiba-tiba terlintas satu nama . haha , my BFF . dapat lha khidmat nasihat free . aku sakit perut tau . rasa macam ada orang tengah cucuk-cucuk perut aku dari dalam . dia bukan segugut . aku perempuan , aku tau lha ! and , dia berbunyi . bunyi cam bila lapar tuh . tapi dia lama sangat ! then , aku rasa loya . nak muntah . err , pagi tuh ABAH kata tak payah pergi sekolah . tapi , aku tetap pergi jugak . hmm , nak buat macam mana kan , trip macam nieh bukan selalu . setakat sakit yang mengda-ngada nak datang nieh , tolak tepi ja lha .

even tajuk entri nieh UPM , tapi rasanya untuk trip kali nie sara tak masuk kan gambar kod . sebab PEAH dah masukkan . so , tak kan nak masukkan kan ? hmm , untuk bercerita keseronokannya pun mungkin tak kod . sebab aku sedang berlawan dengan kesakitan aku waktu tuh .

sampai-sampai ja , cikgu bagi makan nasi ayam . haha , nasi ayam tuh pun kitorng yang request . first time nieh , anak murid mengoder kad cikgu nak makan apa . aku boleh telan macam biasa . cuma baru beberapa suap , aku dah rasa kenyang sangat ! padahal aku mana sarapan lagi . angin , angin .. then cikgu bagi instruction . dia kata , suka hati kamu nak pergi mana pun . 12 setengah tengah hari , datang sini balik . semasa berjalan , BFF semua sebok bergambar . trip kali nieh , hanya 2-3 keping ja gambar aku . tak da , kalau sebelum-sebelum nieh , penuh semua gambar yng d capture tuh , gambar aku .

jalan , jalan , jalan , ada yng beli itu . ada yang beli ini . hmm , aku ? aku beli penanda buku yang boleh selit kad dalam buku lah . tak kan kad dalam baju . haiiya ! penanda buku daun dan bunga di laminate tuhh , bapak cantikk ! dia tulis MALAYSIA . haha , negara aku ! hmm , then HAFEERA datang menempek .

FEERA : kau beli apa ?
AKU : penanda buku . cantikkan ?
FEERA : hmm , apa tuh ?
AKU : yang mana ? yang star tuhh ? kotak jew lha kod . asal ? kau nak belikan aku ?
FEERA : haa , sekali ngan penanda buku nieh lha . tapi , kau dah beli .
AKU : hmm , tak pa . kau bayar .

thenn , see ? she brought me birthday present . pastu FARADIYANA pulak dah .

FARA : kau beli apa sar ?
AKU : tak . FEERA kasi . hadiah . penanda buku dengan bekas kraftangan ..
FARA : ohh , hmm nah SARAH . aku kasi hadiah hari jadi kau . comel kan ?
AKU : haa ? oke-oke . thanks .

well , terima kasih banyak-banyak .

then , van TV3 lalu . uahh . semua bagi laluan macam PM lalu . yang kotorang nieh sebok dok intai sapa lha ada kad dalam tuh . haha . aku tak kenal pun semua tuh . then bila dah tawaf satu UPM ( jangan pecaya ) , aku nampak krew TV3 nieh buat rakaman untuk rancangan al-hidayah . haha , tengok lha . mana lah tau , nampak muka aku kad tv ? famous aku nanti . aku g cek kesihatan . tekanan darah rendah . doktor kata , salah satu faktor kurangnya air dalam badan . kan aku tak sihat ??

hmm , balik pada UPM tuhh , sebenarnya kena balik sekolah terus . kitorang pulak banyak cikadak " cikgu , jom pergi muzium . jom lha . jom lha . " ingad kan cikgu tak mau bawak . tup-tup sampai kad muzium . oke , muzium haiwan . ada haiwan ja lha . death punya ! yang di awet . masa pun berlalu , 1530 , kitorang singgah masjid PUTRAJAYA nak solat zohor sekali dengan asar . sementara menunggu asar , membe semua amik kesempatan ronda masjid . aku , FATIN ngan ALIA , just duduk kad tempat solat tuh tunggu waktu . sambil tuh , aku online . online FB lha . malas lha nak bergambar nieh .


p/s ; tak sangka entri blog aku nie ada yg follow dari satu kew satu . haha . terima kasih . aku ad peminat ? cewahh . sayangg korang yang baca <3<3

No comments: