Saturday, 26 November 2011

kempunan lah gamoknya !

hari yang sepatutnya aku isikan dengan perjumpaan dengan sahabatsahabat ku terbiar sepi . seminggu sebelum tibanya hari ini , macammacam yang ku bayangkan dan khayalkan . baju apa nak pakai , warna apa nak pakai , nak pakai tudung apa , nak lilit macam mana , nak bual apa ja . hm , exited nya aku . mana taknya , menonton film kegemaranku . TWILIGHT BREAKING DAWN .

hanya itu yang buat aku tak sabar menanti hari ini tiba . dari sebelum PMR lagi , start dari aku tengok trailer dia kad google . sifat romantic yang ditunjukkan dari watak EDWARD , kelembutan dari watak BELLA SWAN . dan kesungguhan watak JACOB . hari-hari aku kira berapa hari lagi twilight nak keluar . 18 November 2011 .

punya exited aku . pergi sekolah even dah nak periksa pun still bercerita tentang twilight . plan sapa nak ikod ,  bila nak pergi , then kitorang set hari nieh 26 Nov 2011 . hm , cuma bila dah nak dekatdekat tarikhnya nieh , baru aku tau tayangan TWILIGHT di Malaysia adalah pada 24 Nov 2011 . hm , tak kisah lah kan ? date yang kitorang nak pergi tuh pun , memang kena lha kan ?

seminggu sebelum hadirnya hari nieh ;
sorang-sorang cakap tak jadi pergi . one to another one . hm , sakit hati aku memang terasa , even aku tak tunjuk , tapi hm entah lha . perasaan nieh , tak semuanya kalau kita cerita , mereka akan paham sebab walaupun seseorang tuh pernah lalui apa yang kita lalui , tapi , dia tak kan paham apa yang kita rasa . then , aku jumpa lha beberapa orang yang memang boleh pergi . tapi akhirnya , planning nieh terbiar macam tuh ja .

kenapa ? sebab orang yang janji nak tumpangkan kitorang tak boleh bawak . maknya ada hal . hm , aku kesal ! bukan sebab maknya tak leyh hantar tapi sebab kenapa dia tak tanya awal-awal kat mak dia ? hm , hari selasa aku amik duit 100 aku ada tanya , ' kau dah tanya mak kau belum ? ' - tak yah risau . aku belum tanya lagi tapi mesti boleh punya . hm , suka hati kau lha kan , kau lebih kenal nak kau . hm , kan ? besok nak pergi , hari nieh baru dia cakap ngan mak dia . kan dah tak boleh . sebab ada hal .

kalau dia cakap kad mak dia awal dan mak dia bagi tau awalawal tak boleh sebab ada hal , tak da lha aku berharap sangat . dan tak lah aku usaha cari sapa nak follow sangat . hm , kenapa tak tukar date next week ja ? aku tak nak pisang berbuah dua kali . aku tak nak benda yang sama berlaku .

ada hikmah phone aku rosak , dah rosak , pinjam phone faten . bila habis battery , nak charge , charger pulak rosak and abah buang dalam tong sampah . apa hikmahnya , aku tak nak sorang pun cari aku . aku nak lari lah kod . hm , FB ? aku chaw kampung arr . kad kmpung tak da internet . so , aku tak payah lha nak sebok online FB aku .

aku malas lah nak berdepan ngan diorang . jangan tanya siapa lha . sebab memang kau lha orangnya coz , bukan seorang tapi semua . masing-masing menyakitkan hati . yang aku paling geram , BFF aku yang paling rapat ngan aku un bagi respond yang mengecewakan .

aku tau aku dah terlanjur kata . tapi ini hanya luahan perasaan aku . tau tak aku rasa apa ? aku rasa di permainkan kawan-kawan aku . dan aku rasa tak da sapa support aku . maaf kalau ada yang terasa .

bagi aku masa sepanjang cuti sekolah nieh untuk lupakan apa yang berlaku dan cuba lupakan kisah ini . aku akan cuba bukak buku baru bila sekolah start .

p/s ; aku menyampah betul cerita kelab upin dan ipin .