Sunday, 11 December 2011

aktiviti ku :)

assalamualaikum .
cuti-cuti sekolah nieh , bosan kan dok rumah ?
so , aku chaw kampung ..
dimana ? haha , menuju kearah utara .
apa yang ada kad sini ?
tak da apa .. haha , cuma terdetik difikiran aku tetiba nak cerita pasal ingatan .

biasalah , dah duduk kad rumah orang , apa mereka buat , kita kena ikod .
so , aku follow cousin aku pi ronda kampung .
apa yang best sangat sampai aku nak cerita nieh ?
sebab tengah-tengah aku kayuh basikal tuhh ,
tiba-tiba terdengar lha bunyi kambing mengembek .
haha , so , apa yng peliknya ?
bunyi kambing tuh , terus buatkan aku teringat kan kad si amin .
sapa dia ?
budak paling sengal sekali dalam kelas .
dan budak yang selalu kalahkan aku dalam permainan pool .
ohh , shit .
bukan aku tak reti main ya .
benda nieh dah pun dicerita kan kepadanya ,

okay , selain tuhh ?
antara soalan-soalan BODOH aku masa kejadian gerhana semalam .
"gerhana bulan nieh , kad Malaysia ka , satu dunia ?"
then , soalan-soalan yang aku pernah tanya kad ayah aku masa kecik-kecik dulu .
"abah , kenapa bulan tuh ikod kita bahh ?"
(sewaktu dalam kereta)

hm , yang paling penting ,
gian aku kad pasal malam kampung aku , terlaksana .
my mum pernah kata ,
"kak , popia yang paling sedap , ialah popia kad kampung kita tuhh "
so , apa lagi ?
aku cari popia dulu lha disebabkan aku gila popia .

dok kad sini , FB jarang-jarang lha aku bukak .
hm , hanya phone lha menemani aku tiap masa ,
tuh pun dah tiga empat hari tak berbunyi .
biarlah , save topap ,

dok kad sini , hari-hari baca paper .
bila baca tuhh , jumpa lha top film kad cinema sekarang ,
tengok Twilight dok nombor satu sekali .
perghhh ! tak kan nak menangis kali kedua kodd .
dah meraung separuh mati dah aku sebab tak jadi hari tuhh . haha ;)

okay , sampai sini ja . aku tak da idea sebenarnya , haha :)

p/s ; bila result keluar ?

2 comments:

Pia said...

"sat ada sat tak dak kotak komen hang ni kakak...apapun popia tu mmg best in the word lah...mlm tadi kami tk tgk pun bln gerhana sbb tertidur..."

[: sarasyauqinasukri :] said...

haha . kami dok pulun tengok gerhana :)